12 april 2017 

Nabeschouwing Year Event: Heeft ons netwerk meer waarde dan een paasei?

Menig collega in het TTI SI team heeft het zwaar gehad deze weken. Zomertijd, eerste hooikoortsverschijnselen, verhuizingen, hectische Year Event weken trokken een wissel op de zelfregulatie. Er zijn momenten waarop we een moord zouden plegen om gehoor te geven aan de niet aflatende lokroep van het seizoens- en paasgerelateerde chocoladewerk. En dan is er die ene dag waarop alles samenkomt en het het allemaal waard bleek. De dag waarop je als team doorhebt: ons netwerk van gecertificeerde consultants is toch echt veel meer waard dan het allerlekkerste paasei denkbaar!

Vriendschap of slagroomtaart?

Waarde(n)vol, zo luidde het thema waaronder 110 gecertificeerde consultants op 5 april bijeenkwamen in Apeldoorn, om na te denken, te delen, te leren en te netwerken. Mochten er nog deelnemers met slaap in de ogen zijn aangeschoven in het Auditorium van De Cantharel, keynote speaker Bas Haring had ze binnen een mum van tijd wakker door de zaal een duivels dilemma voor te schotelen. Wat heeft meer waarde voor jou: vriendschap of een slagroomtaart? De sleutel volgens onze sleutelman zit ‘m vooral in de woordjes ‘meer’ en ‘extra’. Als je al genoeg vriendschap ervaart, heb je dan überhaupt nog behoefte aan meer vriendschap? Indien niet, dan is die heerlijke slagroomtaart je best wel een vriend meer of minder waard.

De waarde van afwisseling

Bas’ waardevolle gedachtenexperimenten vormden de opmaat voor een afwisselende dag waarden snuiven en ervaren. Zo was er tijd en ruimte om:

  • met een maatje de diepte in te gaan op de combinatie Gedrag & Drijfveren;
  • te ervaren dat Sli.do van grote toegevoegde waarde kan zijn om de creativiteit, ervaring en deskundigheid van een netwerk breed beschikbaar te maken;
  • waardevolle gesprekken aan te knopen met elkaar tijdens lunch, waardenmarkt, en cooling down drinks;
  • te ontdekken dat Gedrag & Drijfveren ook van waarde kunnen zijn in een heel andere setting dan in ons bevoorrechte Nederlandse coach- en ontwikkelklimaat;
  • kennis te maken met een primeur: van 6 Drijfveren naar 12 Driving Forces, ofwel de waarden van Spranger uitgediept naar de spectra van TTI Success Insights. Ingegeven door het besef dat ‘lage’ drijfveren net zo goed een sterke motiverende waarde vertegenwoordigen als hoge drijfveren (lees hier meer);
  • de waarde te wegen van nieuwe woorden, nieuwe begrippen proeven op je tong: Functioneel, Belangeloos, Nuchter, Selectief, Ondersteunend, Ontvankelijk;
  • de ontspannende en verbindende waarde van humor te ondergaan tijdens de briljante bijdrage van Herr Doktor Jens Wellmann, persoonlijk adviseur van Angela Merkel.

De waarde van een netwerk

Maar ook aan een waarde(n)volle dag komt zomaar een eind. Veel sneller misschien wel dan we wilden, want ja, time flies when your having fun! De hoge hakken verruild voor sneakers, de stropdassen en jasjes los, even als team achteroverleunen op de loungebanken van De Cantharel en nagenieten. Er wordt niet veel gepraat. Dat hoeft ook niet want voldoening en bevrediging hebben geen woorden nodig. Maar wat er gezegd wordt heeft waarde. We filosoferen kort over de vraag wat ons netwerk ons waard is. Niet uitgedrukt in analyses of omzet, we laten Bas’ economische meetlat experiment even voor wat hij is. Maar we kunnen ons wel vinden in zijn visie op consumeren: de contactmomenten met jullie zoals wij die consumeerden op 5 april zijn ervaringen die wij voor geen paasei willen missen! Al die leuke, slimme, creatieve, geestige, oprechte, originele, betrokken en unieke mensen in ons netwerk… Nog meer jullie? Ja, graag!! Daar kan geen enkel paasei, hoe romig ook, tegenop.

Was jij een van onze deelnemers en wil jij een waardeoordeel vellen over ons Year Event Waarde(n)vol? Laat hieronder een reactie achter.

Heb je het Year Event gemist en wil je visueel sfeer proeven? Of ben je wel geweest maar kun je er geen genoeg van krijgen? Klik hier voor een foto impressie.

Over de schrijver
Dorien houdt zich vanuit haar bedrijf IESyworks bezig met assessmentinnovatie en -ontwikkeling. Zij is eindeloos geïnteresseerd in wat ons mensen beweegt, stuurt, en typeert. Als individuen én in teamverband. Dit gecombineerd met haar kracht om ingewikkelde vakinhoudelijke kennis, eenvoudig en duidelijk uit te leggen, maakt Dorien een waardevolle Associate Partner én gewaardeerd blogger van TTI Success Insights, het bedrijf waar haar ‘assessmentinhoudelijke roots’ liggen.
Reactie plaatsen

Wij gebruiken Cookies
arrow_drop_up arrow_drop_down